STRONA GŁÓWNA
O MNIE
WSPÓŁPRACA
BLOGROLL
KONTAKT
ROZDANIA
SOCIETY GIRL TESTUJE

Kawa czy herbata?

środa, 21 października 2015

"Kawa - napój sporządzany z palonych, a następnie zmielonych lub poddanych instantyzacji ziaren kawowca, zwykle podawana na gorąco. Pochodzi z Etiopii, w Europie pojawiła się około XVI wieku. Jedna z najpopularniejszych używek na świecie i główne źródło kofeiny. Działa pobudzająco i orzeźwiająco. Zawiera przeciwutleniacze, które zapobiegają powstawaniu wolnych rodników. Zbyt duża ilość jest szkodliwa."


- Dlaczego ten szatański napój jest tak dobry? Musimy go ochrzcić - tak o kawie powiedział papież Klemens VIII cztery wieki temu.

Dzielimy się na tych, którzy piją kawę, na tych którzy piją herbatę i na tych, którzy wręcz stronią od jednego i drugiego napoju lub uwielbiają pić kawę i herbatę. Ja zaliczam się do tych co uwielbiają kawę pod każdą postacią. Lecz najlepsza jest taka po przebudzeniu czarna, z cukrem i mlekiem. Następna w porze obiadowej, a kolejna zdarzała się również.

"Herbata - napar przyrządzany z liści i pąków grupy roślin, nazywanych tą samą nazwą, należących do rodzaju kamelia (Camellia). Dziś chętnie sięgamy zarówno po herbatę czarną, zieloną i białą. Mało jednak kto wie, że historia herbaty jest owiana wieloma tajemnicami. Dokładnie nie wiadomo skąd pochodzi herbata a za jej ojczyznę podaje się Chiny."

"Herbata jest czymś magicznym, 
może nawet ósmym cudem świata." - H.Rahman:

Zwolenniczką herbaty nie jestem, rzadko ją pijam a jeżeli decyduję się na nią to jest to najzwyklejsza czarna herbata z cukrem i plastrem cytryny, która najlepiej smakuje zimą. Przyznam, że kuszą mnie różne warianty smakowe: karmelowa, truskawkowa, jagodowa itd. Choć ciężko jest mi zabrać się za ich kupno.

A WY PREFERUJECIE KAWĘ CZY HERBATĘ?
MACIE SWOJE ULUBIONE RODZAJE?

104 komentarze:

  1. Dla mnie zdecydowanie kawa :))

    http://clarkyss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Starałam się wybrać te najlepsze. :D

      Usuń
  3. Zdecydowanie wolę herbatę, kawy nie piłam już kilka lat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam i jedno i drugie :) ale kawa z bitą śmietaną to jest to!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawy nie lubię, drażni mnie jej zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie i to i to :) Wszytko zależy od nastroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. KAWA :) ale lubię też herbatę czarna przede wszystkim, ale owocowe również :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie zdecydowanie herbata!:) po kawie boli mnie brzuch:(

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zaliczam się do tych, którzy najbardziej lubią yerba mate. Kawę pijam często jednak nie przepadam za nią jakoś szczególnie. Najczęściej sięgam po herbatę i tak jak wspomniałam po yerba mate.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham kawę, a raczej jej smak :)
    pozdrawiam, gabsstylee :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie potrafię wybrać, poranek bez kawy jest niemożliwy tak jak wieczór bez dzbanka herbaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie herbata, uwielbiam wszelkie owocowe no chyba, że jest inka to wtedy kawa ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Herbatę uwielbiam, ale póki co nie mogę jej pić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdy pracowałam w kawiarni piłam kawę codziennie. Od capuccino przez latte do flat white ;) mmm pyszne! A w domu tylko herbata! Uwielbiam, mogłabym pić litrami. Ale właśnie zwykłą czarną z Liptona, z cukrem i cytryną:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie i kawa i herbata, chociaż kawę staram się ograniczać:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zdecydowanie kawy unikam jak ognia. Fatalnie działa na mój żołądek.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie kawa :) A jeśli chodzi o herbatę z cytryną, to nie powinno się tego łączyć, bo powstają w mózgu niezdrowe związki prowadzące bodajże do Alzheimera ;) Cytrynę można dodawać jedynie do zimnej herbaty, co chyba mija się z celem :D

    OdpowiedzUsuń
  18. kawa jak najbardziej! :) najlepsza rano, herbaty też piję ale raczej po południu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie na pierwszym miejscu jest KAWA, mam swój zaparzacz, w którym zarzam kawkę i dolewam mleczka ale troszkę, wolę upajać i delektować się smakiem kawy i to bez cukru!!! Herbatę też lubię, uwielbiam jak moja mama ją robi, z cytrynką i cukrem jest taka dobra mhmhmh ;) Jesienią uwielbiam herbatki różniaste, jednak ciężko jest znalezc dobrą, smakową, jedyna, która dla mnie odzwierciedla smak owoców to z Liptona no i zielona na lepszą przemianę ;) Teraz dostałam paczkę herbat z USA I powiem Wam, że naszę to się chowają. Najsmaczniejsza jaką piłam - cytryna z cynamonem - boska!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu mnie nie dziwi, że nasze herbaty przy tych z USA chowają się... :D

      Usuń
  20. Kawę wręcz uwielbiam<3
    Co do herbaty to na jesień piję jej znacznie więcej.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. kawa tylko w postaci capucciono od czasu do czasu, na codzien obowiakowo herbaty zielone, biale, oolong i ziolowe np. skrzyp albo mieta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło wspominam cappuccino o smaku szarlotki, choć dawno już po nią nie sięgałam i stawiam na rozpuszczalną. :)

      Usuń
  22. u mnie zdecydowanie ostatnio przeważą herbata, choć kawę lubię pod kazdą postacią, jednak mimo wszystko litrami to piję czekoladę!

    OdpowiedzUsuń
  23. właśnie piję herbatę, ale generalnie jakoś tak ostatnio za dużo kawy piję :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam kawę! Szczególnie w dobrym towarzystwie!:) Po prostu kocham! Ale herbatę też lubię - najbardziej w okresie jesienno-zimowym:) Polecam Ci piramidki z Liptona:))))

    OdpowiedzUsuń
  25. Kawa zdecydowanie wygrywa! Ten zapach :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Kawy nie piję prawie wcale. Za to uwielbiam herbatę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie herbata i tylko herbata :) Kawy nie pije :D

    OdpowiedzUsuń
  28. A gdzie ta grupa co lubi i to i to ? :D Ja piję coś gorącego ciągle w ciągu dnia, zawsze gdzieś pod ręką mam kubek czegoś. Ale to prawda że chyba bardziej jednak wolę kawę :D Najczęściej pijam po prostu czarną, albo czarną z mlekiem. Ale czasem pozwalam sobie na warjacie kawę z rumem czy latte itp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga, właśnie dodałam i taką grupę aby nikt nie poczuł się pokrzywdzony! :D

      Usuń
    2. Dokładnie :D ja lubię również kawę i herbatę, lecz kawę wyłącznie "mocno mleczną" :D

      Usuń
  29. Zdecydowanie jestem fanka herbaty - zielonej. Piję ją niemal codziennie! Kawę też lubię, ale musi być bardzo słodka i bez mleka. Piję ją okazyjnie ;) Fajny post! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jestem uzależniona od kawy jak i od herbaty :) Jednak chyba nie tak mocno, bo dzień bez tego nie jest jakiś okropny :) Kawa najlepsza z mlekiem, a herbata ostatnio moja ulubiona to z ananasem i mango :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ja i kawką i herbatka
    kawa to z mlekiem i cukrem
    lubie owocowe herbaty z róży np,albo kwaśnią z hibiskusa

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja nie umiem wybrać pomiędzy kawa a herbata! Rano lubie bardziej pic kawę a wieczorem nie usnę dopóki nie wypije herbatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. A można wybrać jedno i drugie? :D No dooobrze, kawa to moja największa miłość i nie wyobrażam sobie bez niej dnia, nie ma szans. Przechodziłam różne fazy i piłam różnie, od klasycznej sypanej parzonej w gimnazjum i początkach liceum, po taką rozpuszczalną pół na pół z mlekiem i 2 łyżeczkami cukru przez pierwsze lata studiów, a obecnie pije czarną mocną rozpuszczalną. :D Herbata natomiast zielona to moja druga miłość, uwielbiam zwłaszcza taką z pomelo albo pigwą czy innymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa to i moja największa miłość biorąc pod uwagę gorące napoje, również przechodziłam przez różne fazy i teraz jest najlepsza. :D

      Usuń
  35. Ja lubię zarówno kawę, jak i herbatę ;))

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja jestem raczej herbaciara, choć ostatnio lubię się napić kawy, ale nie takiej prawdziwej czarnej, tylko takie typu 3w1, capuccino, zbożowa, latte na zimno :) Ogólnie jak najbardziej mleczna :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdecydowanie herbata - wszystkie kolory i smaki <3 Uwielbiam! Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja przez długie lata piłam albo kawę albo wodę, herbat unikałam jak ognia -dopiero znajoma herbatomaniaczka zaraziła mnie także piciem herbat - dziś częściej sięgam po herbatę niż kawę, choć klasycznej czarnej nie lubię. Zdecydowanie bardziej podchodzi mi herbata biała i czerwona :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Kawy w ogóle nie piję, aż mnie po niej trzęsie więc musiałam ją odstawić. Czarną herbatę piję gdy jestem przeziębiona, na co dzień pokrzywa i zielona herbata. :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. oj tak, herbata to mój ósmy cud świata :D nie wyobrażam sobie dnia bez kilku herbat, jest moim nałogiem :D
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  41. Tylko kawa <3 ale nie rozpuszczalna! Ewentualnie moze być herbata z cukrem i cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam herbate! Szczegolnie teraz pije ja non stop :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja uwielbiam herbatę, zwłaszcza smakową albo zieloną :) Kawę też pije, ale taką słabą, rozpuszczalną z połową mleka :D Zwykłej czarnej nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  44. great post! happy Friday!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  45. Piję dwie kawy dziennie - więc kawa, ale herbatkę też lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Herbata! Zdecydowanie, szczególnie w okresie jesień zima!
    Zapraszam do siebie http://lovebabyblue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Zdecydowanie kawa. Jeśli czarna to bez mleka. Jeśli rozpuszczalna to z mlekiem . Natomiast obie bez cukru;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Najbardziej lubię herbatę (zwykłą, czerwona i żurawinową) :)
    Kawy nawet nie dam rady sie napić gdyż am zapach mnie zniechęca :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. kawa i herbata
    z czego herbata czarna z pigwą ze słoika

    OdpowiedzUsuń
  50. ja i jedno i drugie, a teraz np kawy bym sie napila;P

    OdpowiedzUsuń
  51. ja uwielbiam kawusię ale herbatką z cytrynką nie pogardzę ;D

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja jestem zwolenniczką mojej ukochanej kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. U mnie wygrywa herbata :) Chociaż lubię też cafe latte:)

    OdpowiedzUsuń
  54. u mnie chyba jest po równi;p śniadanie zdecydowanie z zieloną herbatą:p a idąc do znajomych, babci wybieram kawę:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  55. Jak kawa to tylko w ziarnach świeżo zmielona ewentualnie z ekspresu oraz herbata zielona i czerwona ewentualnie czarna z dodatkiem cytryny i soku malinowego :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Zdecydowania kawa, choć herbatę też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja uwielbiam i jedno i drugie. Herbata musi być czarna, mocna, słodka i z cytryną. Kawa musi być praktycznie mlekiem z odrobiną kawy.

    OdpowiedzUsuń
  58. Osobiście lubię zarówno herbatę,jak i kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  60. W ogóle nie piję kawy, zatem u mnie króluje herbatka :)

    OdpowiedzUsuń
  61. ja nie piję kawy, herbata to coś co muszę wypić codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  62. dla mnie kawa mogłaby nie istnieć, jestem ogromną zwolenniczką herbaty pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Zielona herbata u mnie to podstawa, nie wyobrażam sobie dnia bez niej, jednak po kawę także dość często sięgam ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. Zdecydowanie należymy do tych co kochają herbatę a uciekają przed kawą :D

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja lubię zarówno kawę jak i herbatę :)

    OdpowiedzUsuń
  66. kawę wypiję każdą, czarną, z mlekiem, latte, smakową, mrożoną.. a herbatę kocham zieloną i rzadko piję inną:)

    OdpowiedzUsuń
  67. Dobra kawa i dobra herbata... u mnie mają tyle samo punktów:))

    OdpowiedzUsuń
  68. Herbata;) Kawa sporadycznie.
    Chociaż do śniadanka zawsze Inka:D

    OdpowiedzUsuń
  69. Uwielbiam pić kawę z mlekiem. To moje małe uzależnienie. Nie wyobrażam sobie dnia bez niej. Aczkolwiek herbaty również pijam (różne) :-)

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  70. Kawka z mleczkiem to jest to!:) na razie ograniczam się do jednej słabszej, ale jak juz ur od że to wypije wreszcie taka jaka lubię; )

    OdpowiedzUsuń
  71. Kawę pijam tylko raz dziennie, zazwyczaj na śniadanie z mlekiem i cukrem gdyż strasznie mi smakuje ;) herbatę jednak piję z celów jej właściwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  72. kawka pyszna.. z bitą smietaną mniam!
    ale herbatki owocowe lubie, aktualnie pije czarną bez cukru!
    obserwacja?
    zapraszam do mnie jestem nowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  73. Mam niezdrowe uzależnienie od kawy.. pijam praktycznie cały czas.. y_y jak się skończy to zaraz robię kolejną! Uwielbiam.. cóż poradzić.. herbatę także popijam, ale raczej ze względów zdrowotnych jakie dają poszczególne zioła :) iiii te zdjęcia mnie zachęciły do kolejnej kawy! T_T"

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja wielbię kawe jednak ostatnio jakoś tak wychodzi, że pije więcej herbaty. Oby dwa napoje uwielbiam i potrafię pić w dużych ilościach

    OdpowiedzUsuń
  75. Uwielbiam jedno i drugie, zarówno bez kawy jak i herbaty sobie życia nie wyobrażam ;))

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja uwielbiam jedno i drugie :-D. Z tym ze kawa tylko z mlekiem a herbata tylko zielona :-)

    OdpowiedzUsuń
  77. Jeśli z cukrem to uwielbiam oba napoje. Kawę pijam Lavazze, herbatę czarną, czasem jeszcze piję yerbe mate mimo, że mi nie smakuje i chyba nigdy nie zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń